مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

مشاوره روانشناسی

افسردگی پس از زایمان و علائم آن چیست؟

افسردگی بعد از زایمان چه علائمی دارد و چقدر خطرناک است؟ + راه های تشخیص و  درمان

برخی از خانم ها هفته ها یا ماه ها پس از زایمان افسردگی را تجربه می کنند. به این افسردگی پس از زایمان گفته می شود. بعضی اوقات تا زمانی که مادر از شیر دادن به شیر دادن یا بازگشت به محل کار خود شروع نمی شود ، شروع نمی شود. حدود 13 ٪ از چنین افسردگی رنج می برند.


حدود 13 ٪ مادران افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند. این یعنی حدود 23000 زن در سال. چنین افسردگی چیزی نیست که از آن شرمنده شود. لازم نیست در مورد آن احساس گناه کنید.

افسردگی پس از زایمان اصطلاح پس از زایمان به وضعیت مادر "پس از تولد" اشاره دارد. پس از تولد ، بیشتر به سلامتی کودک توجه می کند. اصطلاح صحیح افسردگی پس از زایمان است زیرا ما در مورد وضعیت مادر صحبت می کنیم. اصطلاح "افسردگی پس از زایمان" اغلب به صورت متناوب استفاده می شود.

علائم افسردگی پس از زایمان

بسیاری از علائم افسردگی پس از زایمان می تواند بخشی از بارداری اخیر باشد. در 10 روز اول پس از زایمان ، بسیاری از خانمها روزهای بارداری و گریه دارند. مراقبت از اینکه آیا شما همه کارها را به درستی انجام داده اید می تواند بخشی از آن باشد. تعادل هورمونی شما در این امر نقش دارد: بارداری می تواند تا 9 ماه یا بیشتر طول بکشد. به عنوان یک والدین جوان ، شما اغلب از کمبود خواب خسته می شوید.


اما با افسردگی پس از زایمان ، علائم شما به حدی بد می شود که دیگر نمی توانید به عنوان والدین عملکرد یا عملکرد داشته باشید. اگر سقط جنین داشته اید یا اگر کودک خود را در اطراف خود از دست داده اید یا مدت کوتاهی پس از تولد از دست داده اید ، ممکن است بعد از یک دوره غم و اندوه ، افسردگی پس از زایمان را احساس کنید. علائم افسردگی پس از زایمان معمولاً شبیه به علائم افسردگی است ، که به دنبال علائم افسردگی پس از زایمان است علائم معمول افسردگی عبارتند از:


شما احساس غم و اندوه می کنید و هیچ کاری برای انجام کاری ندارید.خیلی احساس خستگی می کنید.

از بچه راضی نیستی.

تو خیلی محافظ هستی

شما به عنوان والدین احساس بی ارزشی می کنید.

شما به راحتی تحریک می شوید و زیاد گریه می کنید.

در تمرکز مشکل دارید و چیزها را فراموش می کنید.

احساس درماندگی، ناامیدی و ناراحتی می کنید.

خواب بد میبینی

زیاد یا خیلی کم بخورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد